Het "Componeer-je-eigen-Boomwhacker-kwartiertje"
Lesbeschrijving
Zet leerlingen in de volgende groepjes bij elkaar:
C-E-G; F-A-C; G-B-D
Zet het filmpje aan en laat de leerlingen meespelen, per groepje steeds 4 tellen. Alleen het groepje C-E-G mag als eerste en als laatste waardoor ze meestal 8 tellen achter elkaar mogen:
Per groepje mogen de leerlingen nu zelf weten hoe ze hun 4 of 8 tellen in gaan vullen. Daar moeten ze als groep gezamenlijk een afspraak over maken.
Is 4 of 8 tellen te kort? Laat ze dan steeds 16 tellen een compositie maken (misschien slim om het op te schrijven? Het filmpje dat je aan kunt zetten voor de presentatie is in de maak! Gebruik voor nu maar deze beat:
Lesinformatie
De les is geschikt voor:
MB (groep 4; leerjaar 2)
Het doel van dit kwartiertje:
De leerlingen mogen zelf een speelstuk ontwerpen op boomwhackers.
Ze gaan als groep samenwerken aan een compositie
Wat heb je ervoor nodig:
Boomwhackers, liefst voor iedere leerling één